25.03.2020 r. środa
Temat: Kazio i źrebak. Małe i duże zwierzęta.
1. Wysłuchnie tekstow czytanych przez rodzica
podręcznik s. 26,27
Rozmowa kierowana pytaniami:
Jakie zwierzę biegało po łące?
Gdzie i po co zatrzymał się źrebak?
Co lata nad źrebakiem?
Kto opiekuje się zwierzakiem?
Jak Kazio zajmuje się źrebakiem?
Jak ma na imię źrebak Kazia?
Kim dla Kazia jest Ziutek?
2. Wyszukiwanie w tekstach i na ilustracji wyrazów i nazw przedmiotów , w których słychać ź i zi.
3. Nauka czytania czytanki podręcznik str. 26,27 do wyboru jedna.
4. Karty ćwiczeń: str. 26 ćw. 1,2, str. 27 ćw. 3, 4, str. 88 cw. 5,6 str. 96 cw. 19 (si, ź, sylaby sio, zio), str. 28 ćw. 1,2,3, str.29 ćw. 4,5
5. Matematyka s.24 ćw. 1-6
6. Miara długości – centymetr – podręcznik str. 96,97
Posługiwanie się linijką ze szczególnym zwróceniem uwagi na właściwe ułożenie linijki względem mierzonego przedmiotu (zaczynamy odmierzać od 0)
7. Matematyka str. 26, ćw. 1, str. 27 ćw. 2
8. Mierzenie linijką długości zeszytów, ksiązek, piórników.
9. Zapoznanie z zapisem jednostki miary: 1 centymetr = 1 cm. Wskazanie odległości 1cm na linijce.
10. Matematyka str. 28 ćw. 3,4,5, str. 29 ćw. 6. str. 30 ćw.1, str. 31 ćw.2
11. Dodawanie i odejmowanie typu: 14+3 17-3 podręcznik str. 98,99
Kontrola przez nauczycieli:
Zdjęcia wykonanego zadania przez dzieci: karty ćwiczeń str. 27 ćw. 3, str. 29 ćw 4. proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com. do piątku.
Uczniowe z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt rodziców z nauczycielem współorganizującym kształcenie na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com
26.03 i 27.03.2020
Objaśnienie skrótów:
Wiosna
(fragment)
Już słoneczko mocniej grzeje, już na wierzbach kotki rosną – czas się wybrać na wycieczkę, aby się przywitać z wiosną.
– Witam! Witam was serdecznie i zapraszam do zwiedzania.
Spójrzcie w lewo, spójrzcie w prawo – tyle jest do oglądania!
– Jeszcze śnieg gdzieniegdzie leży, a już żuczki po nim łażą.
O! przebiśnieg się przebija! Wkrótce kwiatki się ukażą!
Słońce ciepłym głosem woła:
– Wstawać, śpiochy! Nie marudzić! Trzeba zabrać się do pracy!
Pora się do życia budzić! (.)
Małgorzata Strzałkowska, Wiosna, Warszawa 2008.
– Jakie zmiany zachodzą wiosną w przyrodzie?
– Do czego zachęca was autorka wiersza?
– Do czego nawołuje słońce?
3.Opis ilustracji podręcznik str. 30,31
Wypowiedzi U. na temat wiosennej łąki.
– Jakie rośliny widać na łące?
– Czy znacie nazwy rosnących tam kwiatów? (przebiśniegi, krokusy, zawilce)
– Co dzieje się pod powierzchnią łąki?
– Jakie ptaki latają nad łąką?
4.Wysłuchanie wiersza Joanny Kulmowej Kulki i szkiełka. P. s. 32, 33
5.Przypomnienie nazw ptaków pojawiających się w wierszu.
6.Wypowiedzi uczniów na temat sposobów powitania wiosny przez ptaki.
ZADANIE DLA MĄDRALI
– Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski z ciepłych krajów? (słowik, skowronek, bocian, jaskółka, pliszka, kukułka, żuraw, wilga, szpak, czajka).
ZADANIE DLA MĄDRALI
– Jaką wspólną nazwę mają: wzrok, słuch, węch, dotyk i smak? (zmysły)
7. Rozpoznawanie ptaków powracających do Polski wiosną. Przyklejanie podpisów pod obrazkami K. s. 34 ćw. 1
8. Układanie i zapisywanie zdań K. s. 34 ćw. 2
9. Przeliczanie sylab, głosek i liter w podanych wyrazach. Uzupełnianie tabeli K. s. 35 ćw. 3
10.Czytanie zdania. Łączenie zdania z fotografią odpowiedniego ptaka K. s. 35 ćw. 4
11.Zadania tekstowe o różnej budowie P. s. 101, 102 12. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Dodawanie i odejmowanie w zakresie20. KM. s. 32 ćw. 1 dodatkowo: https://www.matzoo.pl/klasa1/zadania-tekstowe-z-dodawania-i-odejmowania–w-zakresie-20_3_227 13. Rozwiązanie zadania na porównywanie różnicowe. KM. s. 33 ćw. 2 14.Ćwiczenie spostrzegawczości. Kolorowanie ryb zgodnie z zauważoną zasadą KM. s. 33 ćw. 3 15. Miara długości – centymetr. P. s. 96, 97 16. KM. s. 34, 35
|
30.03.2020
1. Uczeń odpowiada ustnie na pytania:
– Do czego woda potrzebna jest ludziom, zwierzętom, roślinom?
W jakich postaciach woda występuje w przyrodzie?
– Dlaczego Ziemię nazywamy błękitną planetą?
– Co by się stało, gdyby zabrakło wody na Ziemi?
– Jakie znacie nazwy zbiorników wodnych, w których zgromadzona jest woda na Ziemi?
31.03.2020
1. Czytanka P. s. 38 (Nauczyć się czytać jednej wybranej czytanki).
Co śpi na zasłonie? Kiedy wstanie ćma? Czym jest ćma? Wyszukajcie w tekście wyrazy z ć.
– O czym Maciek rozmawiał z mamą?
– Czym Maciek chciał nakarmić ćmę?
– Co mama Maćka powiedziała na temat odżywiania się ciem?
– W jaki sposób ćmy piją nektar?
– Wyszukajcie w tekście wyrazy z ci.
1.04.2020
1. Wysłuchanie wiersza Marcina Przewoźniaka Prima aprilis.
Prima aprilis
Co się stało! Co się stało!
Mamie masło wykipiało!
Tata ubrał się w spódnicę,
i tak wyszedł na ulicę!
Zębów umyć dziś nie sposób,
bowiem z kranu leci rosół.
A nasz sąsiad, co ma fiata,
fiatem tym nad miastem lata
i ulotki zrzuca z nieba,
że do szkoły iść nie trzeba!
Jeśli z okna się wychylisz dojrzysz, że prima aprilis!!!
– Co was rozśmieszyło i wydało się dziwne?
– O jakim dniu opowiada wiersz?
– Podajcie propozycje żartów primaaprilisowych.
2.04.2020
1. Czytanka P. s. 50 (nauczyć się czytać)
– Na czym polega praca strażaka?
– Kiedy należy wezwać straż pożarną?
– Jaki jest numer alarmowy straży pożarnej? (998)
2. Wysłuchanie lektury Czesława Janczarskiego Jak Wojtek został strażakiem.
https://www.youtube.com/watch?v=ekdjdzPZ_hg
– Gdzie toczy się akcja utworu?
– Czym zajmują się strażacy?
– Co strażacy robią w czasie wolnym?
– Kto jest komendantem ochotniczej straży pożarnej w Kozich Różkach?
– Kto chciał zostać strażakiem i o czym marzył?
– Co wywołało pożar?
– Jakie znacie inne przyczyny powstawania pożaru? (wypalanie traw, spalanie
śmieci, palenie ogniska w lesie, wyrzucanie szklanych przedmiotów itp.)
– Kto uratował małego Henia?
– Co dalej zrobił Wojtek?
– Jak nagrodzono odwagę Wojtka?
3. K. s. 50 ćw. 1, K. s. 51 ćw. 3
4. KM s. 50 ćw. 1, KM s.51 ćw. 2
– Czym martwił się Jerzy?
– Co dzieci zauważyły nad rzeką?
– Co postanowiły zrobić?
– Dlaczego należy dbać o porządek w naturalnym środowisku?
– Co można zrobić, żeby nie zaśmiecać środowiska?
2. Przedmioty codziennego użytku. Czy rozpoznasz co to za odgłosy?
np. suszarka, pralka, radio, odkurzacz, czajnik, samochód, rower, telefon, komputer, kran, sztućce, naczynia, spuszczanie wody w łazience, samolot.
WARTOzwrócić uwagę na odpowiedni sposób sprzątania; pamiętać o rękawiczkach i zachowaniu bezpieczeństwa podczas sprzątania; wspomnieć o potrzebie segregowania odpadów.
3. K. s. 52 ćw. 1, 2, K. s. 53 ćw. 4,5 ( przypomnienie do ćwiczenia 5: głoską jest to co słyszymy np. „rz” – ta głoska ma dwie litery „r” i „z”)
4. Napisać Rz, rz w zeszycie w linię (pół strony każda).
5. KM s. 80 ćw. 5, 6, 7
6.04.2020
1. Rozmowa na temat czytanego przez rodzica tekstu ks. Jana Twardowskiego Wesołe jajko
oraz ilustracji. P. s. 76, 77
– O jakich wielkanocnych symbolach jest mowa w tekście?
– Dlaczego w Wielkanoc życzymy sobie wesołego jajka?
– Jak wygląda wielkanocny baranek?
– Jaki zwyczaj jest opisany w tekście?
– Jakie ozdoby przygotowuje się na Wielkanoc?
– Jak nazywamy jajka ozdabiane różnymi technikami?
2. Wykonanie wielkanocnej pisanki – technika i pomysł dowolne.
–Wykonanie wielkanocnego koszyczka według instrukcji K. s. 77
3. K. s. 74 ćw. 1,2,3, K. s. 75 ćw. 4,5, K. s. 76 ćw. 6
4. Poćwicz liczenie, zagraj: https://www.superkid.pl/rozsypanka-online-dodawanie-do-20-zppd-a
5. Ćwiczenia fizyczne do wykonania wspólnie z rodzicem 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U&pbjreload=10
Kontrola nauczycieli:
7.04.2020
1. Słuchanie ze zrozumieniem tekstu czytanego przez r o d z i c a P. s. 79
2. Wypowiedzi na temat wysłuchanego tekstu oraz potraw przygotowywanych w domach na święta.
– Jak nazywają się nadchodzące święta?
– Wymieńcie produkty, które dzieci wykorzystały do zrobienia wielkanocnego baranka.
– Jakie potrawy przygotowuje się w waszych domach na święta?
3. Zapoznanie z instrumentami dętymi i wysłuchanie brzmienia instrumentów dętych:
w kolejności: trąbka, flet poprzeczny, flet prosty.
8.04.2020
Temat: Śmigus – dyngus.
– Jak nazywamy drugi dzień Świąt Wielkanocnych i jaki zwyczaj jest związany z tym dniem?
– Co robicie tego dnia?
– Jaka atmosfera panuje wśród dzieci przedstawionych na ilustracji?
– Jakie emocje towarzyszą im podczas zabaw śmigusowych?
– O czym należy pamiętać podczas zabaw śmigusowych?
2. K. s. 80 ćw. 2 , K. s. 81 ćw. 3,4,5
3. Rozwiązanie krzyżówki:
https://www.superkid.pl/krzyzowka-online-wielkanoc-1
4. Zagraj: https://www.superkid.pl/rozsypanka-online-dodawanie-do-20-zppd-a
5. Zadania dla chętnych:
1. Słuchanie tekstu czytanego przez rodzica P. s. 62, 63
2. Wypowiedzi ucznia na temat ilustracji i tekstu.
– Co przydarzyło się tacie Kasi?
– Co postanowił zrobić tata?
– O co Kasia poprosiła tatę?
– W jaki sposób dziewczynka chciała wykorzystać uszkodzony dzbanek?
3. Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, w których nazwach występują dz, Dz, oraz w tekście wyrazów z tymi dwuznakami.
W jaki sposób można wykorzystać uszkodzone przedmioty? Obejrzyj filmik:
4. K. s. 58 ćw. 1, K. s. 59 ćw. 3, 4, 5, K. s. 60 ćw. 1, K. s. 96 (dz, Dz)
5. KM. s. 56 ćw. 1, KM. s. 58, 60
1.– Na czym polega segregowanie odpadów? P.s. 64
– Co wskazują oznaczenia na pojemnikach?
– Wymieńcie kolory pojemników, które służą do segregowania odpadów.
– Co do nich wrzucamy?
2. Zagraj w grę: https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci
3. K s. 60 ćw 1, K s. 61 ćw. 3, 4, KM. s.59 ćw. 5, KM s. 63 ćw. 5 , 6
4. Napisać w zeszycie w linie Dz, dz na pół strony.
5. Nauczyć się czytać czytanki P.s. 62.
1. Rozmowana temat ilustracji i wysłuchanie wiersza Juliana Tuwima Dwa wiatry:
https://www.youtube.com/watch?v=j6Os-62kqUM P. s. 56, 57
– Co robiły i jak zachowywały się dwa wiatry?
– Do czego potrzebny jest wiatr?
– Jak wykorzystywano siłę wiatru dawniej, a jak wykorzystuje się dziś?
– Jak ubierzemy się w wietrzny dzień?
2. Zabawa ruchowa na podstawie wiersza Juliana Tuwima Dwa wiatry. P. s. 56
Dziecko swobodnie stoi w pokoju, uważnie słucha wiersza: https://www.youtube.com/watch?v=j6Os-62kqUM
Pokazuje ruchem czynności wykonywane przez dwa wiatry.
3. Wysłuchanie ze zrozumieniem tekstu Groźne żywioły czytanego przez rodzica. P.s. 58
– O jakich groźnych żywiołach jest mowa w tekście?
– Jakie zjawiska przyrodnicze zostały przedstawione na ilustracjach?
– Jak należy zachować się w czasie burzy, trąby powietrznej i powodzi?
– Do kogo zwrócisz się o pomoc w niebezpiecznej sytuacji?
– Czego dżdżownica potrzebuje do życia?
– Dlaczego dżdżownice są pożyteczne?
5 K. s. 54 ćw. 1,2, K. s. 55 ćw. 3,4
Zagraj: https://szaloneliczby.pl/miesiace/
1.Czytanki. P. s. 40, 41
– Czy woda jest dostępna dla każdego człowieka?
– Dlaczego należy szanować wodę?
– W jaki sposób można oszczędzać wodę?
– Jak twoja rodzina oszczędza wodę?
– Dlaczego woda znajdująca się na naszej planecie nie zawsze nadaje się do picia?
– Jak inaczej nazywamy Ziemię? (błękitna planeta)
2 Obejrzyj filmiki o wodzie: https://www.youtube.com/watch?v=Xmx2Yn5mutI
5 Ćwiczenia fizyczne: https://www.youtube.com/watch?v=vTWUa0rAcpw
Kontrola przez nauczycieli:
1.Wysłuchanie i rozwiązanie Zagadek Joanny M. Chmielewskiej. P.s. 60, 61
2 Rozmowa na temat wyglądu drzew, liści i owoców. P.s. 60, 61
– Podajcie nazwy drzew, które widzicie na ilustracji.
– Jak nazywają się owoce tych drzew? Opiszcie ich wygląd.
Które z drzew widocznych na ilustracji rosną w pobliżu waszych domów?
4 Ćwiczenia fizyczne: https://www.youtube.com/watch?v=zxdHhz_cxTY
Kontrola przez nauczycieli:
– Kto jest główną bohaterką baśni?
– Jakie dary przyniosły wróżki?
– Co to jest wrzeciono?
– Jaki rozkaz wydał Król swoim poddanym?
– Co zdarzyło się w szesnaste urodziny królewny?
– Kto zasnął wraz z królewną?
– Kto i w jaki sposób uratował królewnę?
– Jak skończyła się baśń?
4 Wykonanie pracy technicznej – mobil z kroplami deszczu. K. s. 46
• przygotujcie białe kartki, nożyczki, ołówek, igłę i nici, taśmę klejącą.
• wytnijcie z kartek kształty dwóch takich samych chmur i około 10 kropli deszczu.
• Sklejcie chmurki taśmą klejącą według instrukcji z Kart ćwiczeń s. 46
• Przewleczcie u góry chmurki nitkę do zawieszenia mobilu.
• Przymocujcie na dole chmury za pomocą igły z nitką papierowe krople deszczu.
Kontrola przez nauczycieli:
– Co Hania sobie wyobraziła, gdy usłyszała dźwięk „plask, plask”?
– Co wydawało dźwięk „plask, plask”?
– Kogo Hania chciała uratować, wyskakując spod kołdry?
– Dlaczego Hania bała się wyjrzeć spod kołdry?
– Jak myślisz, czy Hania wykazała się odwagą, gdy postanowiła uratować Stefanię? Dlaczego?
– Jak myślisz, co to znaczy, że największy strach mieszka w naszej głowie?
– Jak myślisz, co to znaczy, że strach boi się naszej odwagi?
– Czy można się bać? W jakich sytuacjach możemy odczuwać strach?
– Jak myślisz, co znaczy powiedzenie, że strach ma wielkie oczy?
– Co pozytywnego można powiedzieć komuś, żeby go ośmielić, gdy się boi?
4 Poćwicz dni tygodnia: https://szaloneliczby.pl/dni-tygodnia/
– Kto mieszka w jednym z pięciu lokali?
– Dlaczego Natka-szczerbatka nie chciała myć zębów?
– Jak myślicie, co grozi Natce, jeśli nie zmieni swoich nawyków?
– Co jeszcze zagraża zdrowiu zębów?
3 Rozmowa na temat wizyt w gabinecie lekarskim na podstawie doświadczeń i ilustracji w podręczniku. P.s. 67
– Lekarzy jakich specjalności widzicie na ilustracjach?
– Jakimi posługują się przyborami?
– Jak nazywa się miejsce, do którego udajemy się na wizytę lekarską?
– Kto oprócz lekarzy pracuje w przychodniach i szpitalach?
4 K. s. 64,65
5. Gra planszowa Karuzela. KM. s. 66, KM. s. 68 ćw. 1,2, s. 69 ćw. 3
– Do czego w wierszu porównano człowieka?
– Co powinniśmy stosować dla naszego zdrowia?
– Co jest paliwem dla ludzkiego organizmu?
– Z jedzenia jakich produktów powinniśmy zrezygnować?
– Od jakich produktów przybywa nam zdrowia?
– Które z produktów zaliczymy do zdrowej żywności?
– Jakie one mają minki?
– Jakie są minki słodyczy i słodkiego napoju? Dlaczego?
4 K. s. 66 ćw. 1,2 , K. s. 67 ćw. 5, dyktando: https://dyktanda.online/app/dyktando/61
5. Ćwiczenia fizyczne: https://www.youtube.com/watch?v=k2hBMkZuvP8&list=PLQBt82zcfRIKC1YS_lfK4LC7PUu-mcRKL
– Jakimi kolorami oznaczone są dni tygodnia w kalendarzu?
– Jakie dni oznaczane są kolorem czerwonym?
– Odczytajcie daty zaznaczone kolorem czerwonym.
– W jakich zawodach uczestniczyl tata?
– Do czego mama porównala wygląd taty na mecie?
– Kiedy przypada Dzień Flagi?
Maraton – bieg na dystansie 42 km 195 metrów. Ta dyscyplina sportowa została ustanowiona na pamiątkę legendarnego wyczynu posłańca greckiego, który przebiegł z miejscowości Maraton do Aten, aby poinformować o zwycięstwie nad Persami i ostrzec przed nadciągającymi okrętami wroga. Według legendy po przekazaniu informacji posłaniec padł martwy.
4. K. s. 3, 4,
5. Wprowadzenie pojęcia „kilometr” P. s. 78, KM. s. 3, 4 , 5
– Dokąd pani zabrala klasę Szymka?
– Co budowaly dzieci?
– Czego szukal Szymek?
– Co znalazl zamiast galęzi?
– Jak wyglądala szyszka?
– Co dzieci mialy zrobić po zbudowaniu szalasu?
Kontrola przez nauczycieli:
– Z jakiego powodu Hania nie byla w szkole, a jej mama – w pracy?
– Jakie święto obchodzimy 1 maja i o czym ma ono przypominać?
– A o czym przypomina święto 3 maja?
– Jakie święta chciala ustanowić Hania? Jak myślisz, dlaczego wlaśnie takie?
– Jak myślisz, czy Henio się ucieszy ze świąt ustanowionych przez Hanię? Dlaczego?
– Jakie znasz święta? O czym one przypominają?
– Jak można obchodzić te święta?