Klasa1

Materiały z edukacji wczesnoszkolnej będą publikowane na każdy dzień tygodnia,  z religii – w piątek, z języka angielskiego we wtorek i czwartek.

Zadania z języka angielskiego- Kliknij tutaj

Zadania z religii – Kliknij tutaj

Informatyka – Kliknij tutaj

Materiały z marca i kwietnia znajdują się pod poniższym linkiem

04.05.2020 poniedziałek

Temat: Czekoladowy raj.
1. Czytanka   P  . s. 10, 11

– Co uwielbia Czesia?

– Dlaczego dziewczynka tak bardzo lubi czekoladę i jak często chcialaby ją jeść?

– Co uwielbia mama Czesi?

– Co chcialaby robić dziewczynka?

– Jakie są wasze ulubione slodycze? Opowiedzcie o nich, ich wyglądzie i smaku.

– Czym grozi nadmierne spożywanie slodyczy? (nadwaga, choroby zębów, niedobór witamin)

2.  K. s. 12, 13,  s. 14  ć w. 5,   s. 15   
Można dodatkowo zrobić ćwiczenia: K. s. 69 ćw. 9
3. KM. s. 6, 7

Kilometr jako miara odległości. P. s. 78,  KM. s. 12, ćw. 1–3, s. 13 ćw. 4, KM. s. 13 ćw. 6

Można dodatkowo zrobić ćwiczenia:

KM. s. 64 ćw. 8–10, s. 68 ćw. 20, 21

4.   Narysować w zeszycie w kratkę tabelki i wykonać obliczenia, jak w załączonym pliku:

5.   WF : GRA GIMNASTYCZNO – MATEMATYCZNA Z KOSTKĄ  : Rzuć dwoma kostkami i zobacz co wypadło! 😀

Znajdź na planszy konfigurację liczb z kostek (np. na pierwszej kostce 3, na drugiej 1, czyli szukasz 3+1) i wykonaj zadanie:

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:   Zeszyt z matematyki:  wykonane tabelki czekoladki.Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com
Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

05.05.2020 wtorek

 

Temat: Mój kraj – Polska.
1. Polska nasz kraj, kliknij w link: http://mlodyobywatel.senat.gov.pl/nasz_kraj.php
2.  Uzupełnij zdania: https://learningapps.org/1264128
 3.  K. s. 16, 17
 4. Napisać w zeszycie w linie Cz, cz
 5. Poćwicz dodawanie i odejmowanie, zagraj w wybraną przez siebie grę: 

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:   Zeszyt z Cz, cz .Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com
Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.
06.05.2020 środa
Temat:Jesteśmy Europejczykami.
1. Wysłuchanie tekstu Grzegorza Kasdepkego Moje podwórko, mój wszechświat!:

– Jak nazywają się bohaterowie opowiadania?

– Kogo Bodzio i Pulpet zobaczyli między trzepakiem a śmietnikiem?

– O co spierali się chlopcy?

– Do kogo, zdaniem chlopców, należy podwórko, miasto, kraj, Europa, planeta i wszechświat?

– Co sądzil kosmita o klótni chlopców?

– Czy kosmita waszym zdaniem mial rację?

2.   Nasz kraj nasza ojczyzna, zagraj: https://learningapps.org/1093271
 3.  K. s. 18 ćw. 1
 4. Powtórzenie – tydzieńP. s. 80, KM. s. 14, 15 ćw. 1,2
 Dni tygodnia, kliknij: https://learningapps.org/view3804142

07.05.2020 czwartek

Temat: Niesamowite budowle.
1. Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu czytanego prze rodzica Slynne budowleP. s. 20, 21

– Gdzie stoi wieża Eiffla?

– Z czego jest zbudowana i co przypomina?

– Gdzie stoi cerkiew i co przypomina?

– Jak nazywana jest dzwonnica katedry w Pizie?

         – Gdzie stoi wieżowiec przypominający ksztaltem ogórek?

2.   K. s. 20 ćw. 1,  K. s. 21 ćw. 2,3,4
 3.  KM. s. 17 ćw. 2
4.Wysłuchanie nagrania utworu Lato  z cyklu Cztery pory roku Antonia Vivaldiego:
Wykonanie pracy plastycznej do utworu Lato  z cyklu Cztery pory roku Antonia Vivaldiego:  P. s. 68, ćw. 3, 2

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:   wykonana praca plastyczna do utworu Lato  z cyklu Cztery pory roku Antonia Vivaldiego .Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com
Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

08.05.2020 piątek

Temat: Niesamowite muzea.
1. Rozmowa na temat  tekstu Niesamowite muzea i ilustracji zamieszczonych w podręczniku P. s. 22, 23

– W którym muzeum można przeprowadzić eksperymenty?

– Co można poczuć, sprawdzić i czym sterować w Centrum Nauki Kopernik?

– Co można zobaczyć i zrobić w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju?

– Gdzie możemy poznać bohaterów książek Astrid Lindgren?

– Co to znaczy, że muzeum znajduje się na wolnym powietrzu?

– W jakim zamku możemy poznać historię królów i rycerzy?

– Gdzie mieszkal Koziolek Matolek?

– Co obecnie znajduje się w Pacanowie?

– Jak należy się zachowywać podczas wycieczki do muzeum? (zachowujemy się cicho, nie dotykamy eksponatów)

2.  Odwiedź wspólnie z rodzicem wybrane muzeum wirtualnie:
 3.  K. s. 22 , 23
4.Powtórzenie – monety banknotyP. s. 86
  5. KM. s. 18 ćw. 1,KM. s. 19 ćw. 2
 Obliczenia pieniężne, kliknij:  https://learningapps.org/view1080055
  Zadania tekstowe na obliczenia pieniężne: http://learningapps.org/watch?v=p2b50056a17
Zadania dodatkowe dla chętnych: KM. s. 65

11.05.2020 poniedziałek

Temat: Ruch w mieście.
     1.   P. s. 24, 25

– Co widzicie na ilustracji i co was  zaskakuje?

– Które z narysowanych pomyslów wam się podobają?

– O czym muszą pamiętać piesi i kierowcy w wielkim mieście?

– W jaki sposób można zmniejszyć ruch na ulicach? Podajcie swoje pomysly.

– Co charakteryzuje duże miasto?

– W jakiej miejscowości mieszkacie? Czy ta miejscowość jest wsią, miasteczkiem, czy miastem?

 2.    Wykonaj ćwiczenie z dwuznakami sz, cz:
https://wordwall.net/pl/resource/1273366/polski/dwuznaki-sz-cz
3.   Wykonanie pracy plastycznej Miasto techniką kolażu zgodnie z instrukcją K. s. 25.
4.   Działania w zakresie 20.  P. s. 81
Ćwiczenia dodatkowe: K. s. 71 ćw. 13  
5.   KM. s. 25 
  Ćwiczenia dodatkowe:  KM. s. 62 ćw. 1, s. 67 ćw. 17, 18

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:   Praca plastyczna ze strony 25 Karty ćwiczeń.  Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com
Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

12.05.2020 wtorek

Temat: Jesteśmy pasażerami.
     1.   Czytanka P. s. 26, 27
zobacz wyraz dźwig: https://vimeo.com/412265138/840882f034  

– Gdzie mieszka i pracuje wujek Mikolaja?

– Co robi się w stoczni?

– Dlaczego chlopiec lubi odwiedzać stocznię?

         – Co móglby udźwignąć dźwig?

  zobacz wyraz dziadek:  https://vimeo.com/412246261/7e1c06d8bc

– Dokąd Jadzia jedzie z dziadkiem?

– Czym się będzie zajmowal dziadek?

– Czego się boi Jadzia?

– Jak nazywamy osobę, która podróżuje środkami komunikacji miejskiej?  (pasażer)

 2.    Zobacz jak pisać dwuznak dź: 
https://vimeo.com/412244884/fbc0831199
  Zobacz jak pisać dwuznak dzi:
3.   K. s. 26 ćw. 1,2, K. s. 27 ćw. 3, K. s. 28 ćw. 6, 7,  K. s. 29 ćw. 8,9
4.   Czytam sam! – K. s. 78 ćw. 3

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:  K. s. 27, 29 Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com
Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

13.05.2020 środa

Temat: Jesteśmy uczniami.
 1.  Czytanka P. s. 34, 35

– Dla kogo mama przygotowuje śniadanie?

          – O co poprosila Andżelika?    

– Dlaczego córka nie dostala do szkoly kanapki z dżemem?

– Co postanowila dziewczynka?

– Co Andżelika ma zrobić, podczas gdy jej mama będzie przygotowywać śnia- danie?

– W jaki sposób powinniśmy spożywać posilki?

 2.    Zobacz jak pisać dwuznak dż: 
https://vimeo.com/412245047/079cd6d7f9
3.  K. s. 32 ćw. 1, 2, K. s. 32 ćw. 3, K. s. 33 ćw.  4,5., K. s. 76 ćw. 21
4.  Litr jako jednostka pojemności. P. s. 82, KM. s. 30,31

 

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:  KM. s. 30,31. Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com
Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

14.05.2020 czwartek

Temat: Jesteśmy koleżeńscy.
 1.  Wysłuchanie tekstu Egoista (z cyklu „Listy od Hani i Henia”): P. s. 36, 37

– Dlaczego Paulina nie mogla chodzić do szkoly?

– Kto nosil lekcje Paulinie?

– Jaką pracę domową zadala dzieciom pani Jagoda?

– Co mogla czuć Paulina, gdy zwichnęla nogę i musiala zostać w domu?

– Dlaczego dzieci nie chcialy zanieść Paulinie lekcji?

– Jak myślisz, dlaczego Paulina się zmienila, gdy dzieci zaczęly przynosić jej lekcje?

– Jak myślisz, czy dzieci slusznie nie chcialy zanieść pracy domowej Paulinie?

– Co można poradzić Paulinie, aby dzieci chcialy się z nią bawić i spędzać czas?

– Czy wszyscy jesteśmy tak samo ważni?

– Jak myślisz, kiedy można powiedzieć o kimś, że zachowuje się jak egoista?

– A kiedy można powiedzieć o kimś, że nie jest egoistą?

2.    K. s. 34, 35,37
3.  KM. s. 32, 33 
4.     Utrwalamy poznane dwuznaki:   https://wordwall.net/pl/resource/1213081/utrwalamy-dwuznaki

 

5.  Napisać dź, Dź, w zeszycie, pół strony każda.

15.05.2020 piątek

Temat: Jacy jesteśmy?
1.  Ilustracje P . s. 40, 41

– Co przedstawia ilustracja?

– Co dzieci przyniosly do klasy?

– Co lubią robić dzieci?

– Jak ty spędzasz wolny czas, co lubisz robić, czym się interesujesz?

 
2. Dlaczego każdy z nas jest inny? Obejrzyj filmik:
3.  K. s. 38, K. s. 39 ćw. 4,5
4.    P. s. 81, KM. s. 34, 35
zadania dla chętnych:   KM. s. 36, 37

 

5.  Napisać dzi, Dzi w zeszycie, pół strony każda.
Kontrola nauczycieli: 
Zdjęcie zadania:   K. s. 38, K. s. 39 ćw. 4,5  . Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com
Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

18.05.2020 poniedziałek

Temat: Obchodzimy 100 rocznicę urodzin Jana Pawła II.
1. Zapraszam do ćwiczeń zamieszczonych w poniższym linku:

19.05.2020 wtorek

Temat: Kolorowy rok.

1. Wypowiedzi  na temat zdjęć przedstawiających cztery pory roku. P. s. 42, 43 ćw. 1,2,3,4

2. K. s. 40, 41

Ćwiczenia dodatkowe dla chętnych: K. s. 72 ćw. 14

3.Praca plastyczna pod hasłem „Św. Jan Paweł II widziany oczyma dzieci”. Format pracy A4, technika dowolna np. wydzieranka z kolorowego papieru.

4. P. s. 81 ćw. 1, 2, KM. s. 40 ćw. 1, 2

  Ćwiczenia dodatkowe dla chętnych:   KM. s. 41, KM. s. 63. ćw. 4–6

5. WFhttps://view.genial.ly/5eb31bdf7082580d68200cde/interactive-image-cw-ogolnorozwojowe-dla-dzieci-mlodszych?fbclid=IwAR2T9dPl3l8zkRBNLz5J9ZPuRTAaaQU_SPORstEvXqiBI3FyBrA8__wdWqo

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:   Praca plastyczno-techniczna  .  Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com

Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

20.05.2020 środa

Temat: Różnobarwna działka.

1. Czytanka P. s. 44

Jakie zwierzęta widzi chlopiec leżący na lące?

Jak się czuje w stosunku do obserwowanych zwierząt, dlaczego?

Co robią mrówka, biedronka, pająk i dżdżownica?

2. K. s. 42,43

  Ćwiczenia dodatkowe. K. s. 71 ćw. 12

3. Obliczenia kalendarzowe – nazwy  miesięcyP. s. 83, KM. s. 42,  43,  44

wykonaj zadania:

https://wordwall.net/pl/resource/1528538/miesi%C4%85ce  

4.Instrumenty muzyczne:
 https://view.genial.ly/5eb7f83e8c034e0d162d6f3e/presentation-poznajemy-instrumenty-muzyczne?fbclid=IwAR3iYm3mLGXo7mSb9g4r4rfmhKaBbXhVvpU-J-fRzB7x4PaAAv4YyREvBgc

5. WFhttps://view.genial.ly/5eb82acb2fb48d0d930bbcdd/interactive-content-gimnastyka-przedszkolakow?fbclid=IwAR0Rt1B2f5qJsy7RLb6CP2DxXKhYXh_zuDUmT4FZZiz8_Mt3egCutm3yyZI

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:     K. s. 42,43    .  Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com

Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

21.05.2020 czwartek

Temat: Mieszkańcy kolorowej łąki.

1. Zapraszam do ćwiczeń zamieszczonych w poniższym linku:

https://view.genial.ly/5eb6e91b2fb48d0d930b9e8a/presentation-laka-klasa1?fbclid=IwAR182QOXBWrxRnDuXNkzbnt5rH6xQtshifake-5bym0xgKREq5NgHQUeFZc

2. K. s. 44,45

3.  KM. s. 45,  46

22.05.2020 piątek

Temat: W barwach tęczy.

1.Wysłuchanie czytanego przez rodzica wiersza Bożeny Janusik Pejzaż. Wypowiedzi na temat wiersza.

Co się rozlalo po papierze?

– Co przypominaly farby: czarna, żólta, niebieska i biala?

2. Pokoloruj tęczę : https://www.kolorowankionline.net/tecza oraz wymieszaj barwy: https://www.kolorowankionline.net/budka-dla-ptakow-2

3. Wykonaj zadania:
http://scholaris.pl/resources/run/id/110243

http://scholaris.pl/resources/run/id/110244

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/ccd2e5ac58f280420bcb25da4df0b56a_/index.html

4. Zobacz jak powstaje tęcza:
http://scholaris.pl/resources/run/id/49345

5. K. s. 46, 47

6. KM. s. 48, 49

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:    KM. s. 48, 49    .  Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com

Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

25.05.2020 poniedziałek

Temat: Wszystko o lesie.
1.   Zapraszam do ćwiczeń zamieszczonych w poniższym linku:

26.05.2020 wtorek

Temat: Wspaniałych rodziców mam.

  1.  Zapraszam do ćwiczeń zamieszczonych w poniższym linku:

https://view.genial.ly/5eb6ae987199c50d8c4176d3/presentation-wspanialych-rodzicow-mam?fbclid=IwAR1vmTZfzMVp7wnxpTKRENFeii5LONv67f3zbVuXTvwahICowUeXFlUD3h0

Kontrola nauczycieli: 

Zdjęcie zadania:   K. s. 30, 31  .  Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com

Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.

27.05.2020 środa

Temat:  Podróż po Polsce.
1.     Zapraszam do ćwiczeń zamieszczonych w poniższym linku:
 2. Wykonaj ćwiczenie:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/6f9a0e41b8f9f93952185c60f07638bc_/index.html

28.05.2020 czwartek

Temat: Krajobraz łąki.
1.   Zapraszam do ćwiczeń zamieszczonych w poniższym linku:
 
2. Poćwicz czytanie P. s. 74, 75.
3. Wykonaj ćwiczenie: 

29.05.2020 piątek

Temat: Spacer do lasu lub na łąkę.
1.   Wybierz się z rodzicem lub opiekunem do lasu lub na łąkę. 
Cele wycieczki:

•  obserwacja roślin i zwierząt znajdujących się na łące,

•  wzbogacenie wiedzy o roślinach i zwierzętach mieszkających na łące,

•  gromadzenie materiału przyrodniczego,

•  odpoczynek i zabawa na świeżym powietrzu.

Po dotarciu na miejsce :
2.  Zabawa „Słucham ciszy”: Wszyscy zamykają oczy i w całkowitej ciszy wsłuchują się w odgłosy. Po około 2-3 minutach otwierają oczy i opowiadają o swoich doznaniach.
3. Obserwacja zwierząt i roślin. Wykonanie zdjęć z wyprawy. Zgromadzenie materiału przyrodniczego ze spaceru (np. bukiet kwiatów, ciekawe kamyki, rośliny)

Jakie barwy dominują na lące/lesie?

Czy roślinność jest wysoka, czy niska?

Jakie widzicie rośliny? Podajcie ich nazwy.

Czy widzicie zwierzęta? Jeśli tak, to jakie?

4.    Podsumowanie wycieczki. – co zrobić, aby ocalić mieszkańców łąki/lasu i jej piękno? (nie śmiecić, nie hałasować, nie wypalać traw)

Kontrola nauczycieli: 

Dla chętnych: zdjęcia z wycieczki na łąkę/do lasu, zdjęcia zgromadzonego materiału przyrodniczego.  Proszę przesłać na adres mailowy: klasa1splgota@gmail.com
Uczniowie z orzeczeniami z PPPP – indywidualne zadania poprzez kontakt nauczyciela współorganizującego kształcenie z rodzicami.