Wycieczka w Pienieny – Publiczna Szkoła Podstawowa SPSK w Lgocie

Wycieczka w Pienieny

Dnia 30 maja 2016r. grupa uczniów naszego gimnazjum wraz z opiekunami: panią Grażyną Radomską, panią Olgą Szulc-Kozłowską i panem Pawłem Stachulcem wyjechała na trzydniową wycieczkę w Pieniny. Już w pierwszym dniu w pięknej Rabce podziwialiśmy z wielkim zainteresowaniem  dawne, stare pociągi. Następnie w leśnym gąszczu, wśród już widocznych, zapierających dech w piersiach widoków, pięliśmy się mozolnie pod górę do miejsca naszego odpoczynku, położonego w samym środku lasu, malowniczego ośrodka” Lubogoszcz” niedaleko szczytu o tej samej nazwie. Po wieczornej dyskotece wszyscy grzecznie  zasnęliśmy szykując się na wyzwanie… zdobycie samiuśkiego szczytu Gorców, Turbacza [1310 m.n.p.m ]. Drugi dzień wycieczkowych zmagań w całości pochłonęła nam ta wspinaczka.  Wieczorem, znów w ośrodku  zorganizowaliśmy ognisko.

Pierwszym przystankiem ostatniego dnia naszej wycieczki była elektrownia wodna. Następnie wraz z nauczycielami wybraliśmy się w rejs po Dunajcu, rozkoszując się pięknem przyrody. Ostatnim punktem wycieczki  było przejście promenadą wzdłuż Dunajca i wjazd kolejką górską na sam szczyt góry Palenicy.

Wszyscy wróciliśmy do domu zdrowi i szczęśliwi, zachowując w pamięci cudowne widoki i wspaniałe wspomnienia.